Bauknecht TRKD 4667

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bauknecht TRKD 4667 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

SanderJ74 03-01-2013
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Prima apparaat voor 3 jaar. Dan is het gedaan. Vanuit het niets kapot (de computer). Vervangen minimaal € 200,-. Coulance / service? Nee eerst wordt je na 10 min. wachten bij de helpdesk van Whirlpool (= Bauknecht) beloond met het verbreken van de verbinding. De tweede keer weet de helpdesk te melden dat ze € 107 euro rekenen voor voorrijden. Advies deel je aanschafprijs door 3 jaar en bepaal of je dat een goede verhouding vindt.

Rbuitenh 27-12-2013

Exact hetzelfde probleem na 4 jaar. Wat heb je uiteindelijk gedaan? Ik twijfel tussen repareren of een nieuwe droger kopen.

Oleander 13-11-2012
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Maakt veel lawaai. Na een half jaar ging de thermostaat al stuk, veel gedoe met warmtewisselaar en pluizen in de machine. Ondanks veelvuldig schoonmaken pluizenfilter. Nu, na slechts 3,5 jaar motor stuk. Kortom: drama machine!

Goewie 12-06-2012
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Al een hele tijd maakt dit huishouden intensief gebruik van de droger. De laatste 2 jr meer omdat mijn vriendin in is komen wonen. Heb het altijd een goede, degelijke droger gevonden. Maakt, wel wat herrie maar dit is niet onoverkomelijk. De laatste 1.5 week geeft hij alleen steeds, na een korte tijd, aan dat het pluizenfilter vol is terwijl deze 'brandschoon' is en niet beschadigd. Heb alles gedaan wat er in de handleiding staat maar dit mag niet baten. Zal het, wanneer de machine is afgekoeld, weer proberen en anders toch de servicedesk bellen. Voor iedereen die er wat aan heeft; pluizenfilter dagelijks leeg maken, reservoir tijdig legen en de warmtewisselaar zeker eens per maand even grondig afspoelen. Ieder apparaat heeft regelmatig onderhoud nodig en wellicht kunt u er dan net zo lang of zelfs langer plezier van hebben dan ik, hoewel ik niet hoop dat ie het hoekie om is......

Goewie 12-06-2012

Nog één ding, wij maken gebruik van de versie met de lekbak bovenin. Weet dat er ook een type bestaat met de lekbak onderin maar daar kan ik geen oordeel over geven....

guinevere 11-03-2012
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Na enkele maanden al problemen met deze machine (aanlopen van de trommel) en telkens water onder de machine. Na 2 jaar problemen nu definitief ter ziele...Dure machine voor maar 2 jaar. Ook wij hebben enorm de balen van deze machine.....

veluwen67 08-01-2012
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Direct na de garantie periode (twee jaar) heeft deze het begeven, onderdelen zijn meer dan de machine nog waard is. Kortom ik heb een dikke baal van deze ex-machine !!!

Frankgrk 13-09-2011
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Nu zo'n vier jaar in het bezit van deze machine. Echter niks anders dan problemen mee gehad die net buiten de garantieperiode (1 jaar) begonnen.

Normale droogtijd op kastdroog bedraagt zeker 2 uur. Na ruim een jaar werd dit echter steeds meer, 3 uur, 4 uur, totdat hij helemaal niet meer stopte. Monteur bij gehad die hem helemaal open heeft gehaald en weer in elkaar heeft gezet. Bleek een of andere katrol kapot te zijn. Dit is vervolgens vervangen. Hij leek het weer te doen, maar dit was echter van korte duur. Na drie maand weer dezelfde problemen, weer de monteur erbij gehad en dit keer was een of andere band losgelaten. Ook deze is gerepareerd en je raadt het al, hij deed het weer even, waarna drie maand weer dezelfde problemen optraden. Na bijna 300 euro verder hadden we geen zin meer om er nog meer geld in te steken. Vervolgens heb ik zelf enige delen losgehaald, helemaal schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Vervolgens heeft hij het weer twee maanden volgehouden, met wederom dezelfde problemen. Nog een paar keer schoongemaakt, maar de periodes dat de machine te gebruiken was werden steeds korten. Uiteindelijk kwam de was er zelfs gloeiend heet uit wat voor ons de druppel was om een nieuwe aan te gaan schaffen. Hij staat nu inmiddels enkele maanden stil. Destijds hebben we ook een wasmachine gekocht van Bauknecht die het nog wel naar behoren doet. Ik zal echter nooit meer een Bauknecht kopen.

Verdere beoordeling gebaseerd op de periode dat hij het wel normaal deed:

Droogresultaat: Heel wisselend, ene keer wel goed droog andere keer niet. Hebben eigenlijk bijna altijd de stand kastdroog gebruikt. Helemaal de droogtijd was erg wisselend en altijd minimaal 2 uur.

Mogelijkheden / gebruiksgemak: Er zitten maar een paar mogelijkheden op, maar ik denk dat je voor een droger ook niet veel nodig hebt. Echter waren de mogelijkheden compleet onduidelijk voor ons. We hebben geen gebruikshandleiding erbij gekregen. Overal op internet gezocht, maar geen gevonden. De monteur heeft zelfs voor ons gezocht en er geen gevonden. Hij had echter nog een site van de fabrikant waar hij de handleidingen kon downloaden. Daar had hij er 1 gevonden, maar hier stond echter helemaal niets in over de mogelijke programma's. Wat betreft gebruiksgemak, deze machine maakt echt ontzettend veel kabaal. We hebben er speciale geluidsdempende matten onder gelegd. Hij staat op zolder, maar ik kan echt absoluut niet slapen als de deuren dicht zijn en de droger staat aan.

Vormgeving: Niet bijzonder, maar de vormgeving maakt me dan ook zeer weinig uit bij een droger die op zolder staat.

We hebben deze droger bij de Harendse Smit gekocht, deze werd ons dan ook aangeraden door de verkoper. Normaal koop ik bijna alles via internet wat ik in het vervolg dus ook weer zal doen.

Echt een waardeloos apparaat en ik raadt je absoluut af om deze te kopen.

remco en jonina 06-09-2011

op 14 februari 2009 aangeschaft voor 424,-
veel te duur, maar wij hoopte op een goede beslissing om voor bauknecht te gaan.
Na anderhalve maand al problemen met indicatielampje wat aangeef dat die droog is terwijl de was niet droog wou worden, zelfs wanneer we het programma 2 x lieten draaien was het nog zeiknat.
monteur langsgeweest kon zogenaamd niets vinden maar hij deed het wel weer. nog geen 2 maanden later weer hetzelfde probleem hij droogde weer niet. weer (dezelfde) bauknechtmonteur laten komen kon weer niets vinden maar hij deed het wel weer. dit alles in onze garantie periode. ik eiste een nieuwe maar die kregen we niet. want hij deed het gewoon. weer een aantal weken later deed die het weer niet wij weer bellen. monteur kwam langs, nou je raad het wel niks me aan de hand kon niks vinden maar deed het wel weer. wat denk ie dat die monteur mee ging dreigen. dat als we de volgende keer weer belde en hij niks kon vinden dat we een vette rekening konden verwachten. nu is de garantie periode voorbij en hebben we weer dezelfde probleem, dat ding droogt niet.

nou ik vind het schandalig dat een droger van 424,- nog geen 2 en halve jaar mee gaat. Voor mij dus nooit!! maar dan ook nooit!! geen bauknecht meer.!!!! waardeloze service, te hoge prijze en slechte duurzaamheid!!niets meer dan narigheid!!
dus beslist geen aanrader!!

Harry 234 06-08-2011
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

KOOP DEZE DROGER NIET!Ik heb vele drogers in mijn leven gehad, maar dit is absoluut de slechtste! Het pluizenfilter bestaat uit een openklapbaar bakje waarin na verloop van tijd scheuren in het filter ontstaan. Het stof komt daardoor bij de warmtewisselaaar terecht en verstopt de afvoer. Je hebt daardoor constant problemen met overstroming en na droge was. Tevens, na 2 jaar brak al de aandrijfriem en is een monteur langsgeweest om een niet goed gemonteerde trommelafdichting te vernieuwen.

were-83 30-12-2012

Ik heb wel niet dezelfde soort ervaringen, maar kan me wel bij je aansluiten. Heb hem nog geen 3 jaar, waarvan hij nog minder dan tijd en heel weinig gebruikt is en nu al stuk. Gewoon een inferieur apparaat.

sylvia725 07-06-2010
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Heb deze Bauknecht nu een aantal maanden en heb hiervoor een Bauknecht gehad met afvoer.( was na 7 jr al stuk maar aangezien mijn eerste Bauknecht 12 jr is mee gegaan toch maar weer voor een Bauknecht gekozen)
Deze condensdroger maakt zeker veel herrie met het drogen, maar volgens mij maken alle condensdrogers meer herrie dan afvoerdrogers.
Verder over het droogresultaat niet super tevreden. Een volle trommel met handdoeken moet op 90 minuten en dan nog een keer op 30 minuten voordat het echt goed droog is. Voor een volgende droger zou ik een goedkopere nemen en geen Bauknecht meer. Verder het legen van de condensbak, erg makkelijk. Apparaat moet wel in een ruimte staan die je kan vemtileren aangezien er heel veel warmte uit het apparaat komt tijdens het drogen.

ikbenerweer 27-05-2010
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

werkt perfect mooie prijs zelf gebruik ik hem niet veel omdat ik alleen ben hoef ik geen duurdere .gewoon perfect.een tevreden klant.

michel peters heesch 20-05-2010
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Ik heb deze wasdroger al bijna 1,5 jaar. Heb 'm aangeschaft omdat hij als beste getest werd door de consumentenbond. Nooit geen spijt van gehad wordt vrij intensief gebruikt. Droogresultaat is goed en het apparaat is makkelijk te bedienen. App heeft heel veel instelmogelijkheden echter we gebruiken eigenlijk altijd hetzelfde programma. In 1,5 jaar heeft het apparaat mij nog nooit in de steek gelaten. Kan het apparaat iedereen aanraden.

Mamser 10-03-2010
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Vol verwachting deze droger aangeschaft. Maar het blijkt een droger met zeer beperkte mogelijkheden. Onder de 15 graden en boven de 30 graden heb je niets aan deze droger. Volgens de fabrikant is dit normaal. ( Je koopt een auto en als het regent of harder waait de windkracht 3 dan doet ie het niet) Zowel de fabrikant als verkoper verwijzen naar de gebruiksaanwijzing. Een beiden op een wijze van bekijk het maar. Vooral Bauknecht c.q. Whirlpool nemen een houding aan van jammer maar. Kortom het een ding van niets, die overigens 2 maal langer de tijd nodig heeft dan de voorgaande Miele. Verder roept de fabrikant al direct bij het navragen rond dit euvel dat alle wasdrogers dit hebben. Dat is dus niet waar heeft navraag geleerd.Kortom heb je een omgeving waar het wel eens warmer of kouder wordt dan deze beperkte omgevingstemperatuur dan geldt er maar 1 ding NIET KOPEN.

Been12 23-01-2010
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Wij hebben deze machine ongeveer vier maanden en zijn er niet tevreden over. Hij maakt veel lawaai en doogt slecht. bij de stand kastdroog, komt de was er nog behoorlijk vochtig uit. De bedlakens komt er zelfs op de stand extra droog nog nat uit en moeten we 2x de droger aanzetten. Deze machine is een echte miskoop geweest.

Bart 1970 21-12-2009
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Wasdroger droogt goed en sneller dan mijn vorige wasdroger, een whirlpool die 13 jaar gewerkt heeft.

Deze wasdroger maakt echter veel meer herrie. voorheen zette ik de wasdroger 's-nachts aan, maar dat kan nu niet meer. Daarom dus een lager cijfer voor gebruiksgemak

Bij gebruik van de uitegstelde start lijkt begint de wasdroger toch geluid te maken en dus iets te doen, wat ik niet vewacht

sara11 26-08-2009
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Ik heb deze wasdroger nu een paar weken in het bezit.
Hij maakt onzettend veel herrie.
Over de prestatie ben ik niet tevreden. Als je op kastdroog droogt is sommige was nog gewoon nat. Het duurt uren (lees 5 uur!!!) voordat de was droog is en deze wordt alleen droog als je het progamma op extra droog zet. Gevolg is dat je was eruit ziet alsof de kleding jaren oud is. Daarnaast stinken mijn kleren als ze uit de droger komen. Heb nu een ander wasmiddel gekocht om te kijken of de geur dan verdwijnt daardoor ruik je de stank nu niet echt sterk meer. Echter vind ik het te gek voor woorden dat ik een nu op een sterk ruikend wasmiddel zou moeten overstappen omdat anders mijnw as stinkt door de droger. NB ik gebruikte dat andere wasmiddel al jaren en heb nooit problemen gehad qua geur.Mijn oude droger (van een onbekend goedkoop merk)was stukken sneller en buiten het geluid van de trommel nagenoeg stil. Ik heb bijwijze van proef enkele kleding stukken gewoon opgehangen en gedroogt om te kijken of deze ook stinken dat deden ze (gelukkig) niet. Bovendien lekt hij van onderen (best wel veel) hij staat boven de washmachine die nu dus nat wordt. Dus mensen die deze willen aanschaffen opgelet. Herrie en een waanzinnige lange droogtijd.

Ik zit er over te denken om terug te gaan naar de winkel want dit zou niet mogen gebeuren als je het mij vraagt.

PS Overigens heeft de droger het vandaag voor het eerst wel gedaan op het kastdroog progamma binnen 4 uur en de was was redelijk droog. Hij lekte wel enorm dat lijkt alleen maar erger te worden.

Yopper 03-05-2009
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Ik heb deze droger nu een paar weken, nadat onze oude Bauknecht het na 10 jaar begeven had (zonder mankementen in die 10 jaar).
Prima machine, droogt goed en is een stuk sneller dan mijn oude. Een was handdoeken, washandjes, ondergoed is met een uurtje droog. Hij is alleen een stuk lawaaiiger dan mijn oude. Maar omdat ik meestal alleen in het weekend was en hij op zolder staat heb ik er geen last van. Zelfs mijn dochter die op de zolderkamer slaapt heeft er geen last van.
Het anti-kreukprogramma kan wat hinderlijk zijn als je 's nachts droogt.
Al met al een prima machine (tot nu toe).

Onze oude Bauknecht droger was na 10 jaar niet meer te repareren. Op basis van onze goede ervaringen met de oude, en op basis van de test van de consumentenbond hebben we voor deze gekozen. Hij droogt sneller en beter dan de oude, maar maakt wel meer lawaai. Prima aankoop, voorzover we dat nu kunnen beoordelen.

yvd 03-04-2008
Geschreven voor: Bauknecht TRKD 4667

Geeft einde van programma niet aan met geluid. Anti-kreuk blijft nog 60 minuten draaien. Niet efficiënt voor een energie-zuinige B-klasse. Maakt veel lawaai en is niet geschikt om in ruimte te plaatsen waar je nog andere dingen aan het doen bent.